Ez az esemény már megrendezésre került, így jegyet már nem
tudsz vásárolni rá. Ha részt vettél az eseményen, írj róla
értékelést, vagy olvasd el, mások mit mondanak róla!
Liszttől Bartókig • 4.3 - Az impresszionizmus / BTF 2018
Zeneakadémia
2018. április 7. 17:00
Liszt komoly hatással volt a francia modernekre, különösen Debussyre és Ravelre. Néhány kompozíció – mint például Liszt költői látomása a Villa d’Este szökőkútjairól és Ravel Szökőkútja – mintha ugyanabból a „műhelyből” került volna ki.
Debussy egy alkalommal így fogalmazott: „Liszt műveinek tagadhatatlan szépsége, azt hiszem, abban rejlik, hogy a zene iránti szeretet felülírt nála minden egyéb érzelmet.”Liszt nemcsak közvetlenül, hanem a francia zene közvetítése révén is hatott a magyar modernitás két legnagyobb alakjára, Kodályra és Bartókra. A hatások e különös hálózatát a koncerten megszólaló művek segítségével térképezhetjük fel.Bartók zenéje a Négy zenekari darabban került a legközelebb az impresszionizmus francia mestereihez. A mű negyedik tétele a híres gyászinduló; ezzel, valamint Liszt Funérailles-ával a koncert arra a Kocsis Zoltánra emlékezik, aki rendkívül sokat tett mind Bartók, mind pedig Liszt művészetéért.
Liszt: A Villa d’Este szökőkútjai Balog József (zongora) Ravel: Jeux d’eau Hámos Júlia (zongora) Debussy: g-moll vonósnégyes, op. 10 Classicus Quartet: Rácz József, Baksai Réka (hegedű), Tornyai Péter (brácsa), Zétényi Tamás (cselló) Kodály: Meditáció Debussy egy motívuma fölött Lajkó István (zongora) SZÜNET Liszt: Költői és vallásos harmóniák – 7. Temetés Balog József (zongora) Bartók: Négy zenekari darab, BB 64 (Sándor László átirata) Baksai Réka, Osztrosits Éva (hegedű), Ludmány Dénes (brácsa), Déri György (cselló), Rumy Balázs (klarinét), Lajkó István (zongora)